Electrolux Ideas Lab ble arrangert for første gang i år. Jurymedlem og Chief Marketing Officer i Electrolux, MaryKay Kopf forteller at engasjementet og oppslutningen har vært over all forventning.
– Dette har gitt Electrolux en unik mulighet til å engasjere og inspirere folk over hele verden til en sunnere livsstil og bærekraftig kosthold, sier hun.
Et par av konkurransebidragene til årets konkurranse tok for seg 3d-printing av vegetabilsk mat. Electrolux Ideas Lab fikk inn mange kreative og innovative bidrag. Flere av ideene tok utgangspunkt i dagens digitale trender, blant annet 3D printing.
Både VegiPrinter og Panda var blant de ni finalistene i konkurransen, begge tar utgangspunkt i å printe vegetabilsk mat for ganer som er vant til kjøttmat. Vegiprinter beskrives som en matprinter som fremmer et plantebasert kosthold, men som smaker kjøtt. Panda beskrives som en 3D mat-printer for de som ønsker å endre sitt kosthold, uten å endre sine vaner.
– Det var flott å se hvor relevante ideene var for målgruppen, og som virkelig imøtekommer et behov hos forbruker, sier jurymedlem Mona Abbasi som også er Vice President for 360 Consumer Experience og Brand i Electrolux.