Ny global 3D-service fra Dassault Systèmes

I stil med det globale 3D-nettverket 3DHubs lanserer Dassault Systèmes nå 3DEXPERIENCE Marketplace. Marketplace er en del av 3DEXEPERIENCE plattformen som forbinder 50 digitale produsenter med kunder som trenger 3D objekter. Plattformen tilbyr alle former for 3D-produksjon, fra 3D-print til CNC-fresing, laserskjæring og formstøping.

Bernard Charlès, nestformann og administrerende direktør i Dassault Systèmes beskriver marketplace på følgende måte:
– 3DEXPERIENCE Marketplace omdanner forsyningskjeden til en verdikjede. En enkel, virtuell og sosial virksomhet, som er banebrytende med en helt ny måte å gjøre forretninger på, som fornyer og skaper verdi i industrien. Online plattformer og markedsplasser har allerede endret betingelsene for detaljhandelen, transportsektoren og hotellbransjen. Nå har tiden kommet til industrien.

3DEXPERIENCE er Dassault Systèmes skybaserte softwareløsning til virksomheter som har bruk for 3D-design. Programvaren inneholder apps til innhold og simulering, informasjonsintelligens, sosialt samarbejd og 3D modellering, som serves av den brede porteføljen av Dassault Systèmes programmer, deriblant de kjente 3D-design programvarene SOLIDWORKS og CATIA.

Dassaults 3DEXPERIENCE Marketplace er inndelt i to tjenester, 3DEXPERIENCE Marketplace Make og 3DEXPERIENCE Marketplace PartSupply.

Marketplace Make er der hvor kundene kan identifisere en passende industriell servicepartner fra producenter i USA, Europa og Asia. Den nåværende listen over 50 servicepartnere omfatter kjente tilbydere som Protolabs, Stratasys Direct Manufacturing, FIT Additive Manufacturing og 3D Systems On Demand Manufacturing. Godt og vel 20 av disse er plassert i Europa, primært i Tyskland, Belgia og Frankrike.

3DEXPERIENCE Marketplace PartSupply er en omfattende katalog over digitale, kildebeskyttede komponenter. Et online søkeverktøy gjør det mulig å søke blant omkring 30 millioner 3D-filer, som er garantert kvalitativ fremstilling med en gitt fremstillingsmetode. Redigering av filene, for å imøtekomme spesielle spesifikationer, er mulig ved hjelp av SOLIDWORKS og CATIA-kompatibilitet.

3DEXPERIENCE Marketplace som helhet er designet for å redusere risiko og feil i digitale fremstillingsprosesser og strømlinjeforme produksjonsprosessen ved å styre transaksjonsopplysninger.

Publisert av: 

Del denne artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Hvordan innføre 3d-printing på huset

Med en desktop 3d-printer i hus er det enkelt å lage en gjenstand, under produktutviklingen f.eks. Utimaker har lagd et «white paper» som hjelper deg med å få startet opp med 3d-printing på kontoret. Eller verkstedet?

Publisert av: 

3d-printede smykker skal vise vei

Servicebyrået Shapeways har utviklet en løsning for e-handel on-demand. For å demonstrere mulighetene slipper de nå en smykkekolleksjon, «Spring & Wonder», som er 3d-printet.

Publisert av: 

Bryter ny mark med nytt filament

Graphmatech og add:north gjør nybrottsarbeid med et nytt, konduktivt material. – Dette åpner opp for mange nye 3d-applikasjoner så som varmeledende komponenter, skriver selskapene i en felles pressemelding.

Publisert av: 

Canon i nytt samarbeid om 3d-print

I begynnelsen av året valgte Canon Europe å trekke seg fra 3d-markedet. Men Canon har ikke helt mistet tanken. I Japan samarbeider de tett med en rekke partnere om salg av 3D-løsninger til næringslivet.

Publisert av: 

3D-printet pergola med på Venice Architecture Biennale

3D-printing er ikke lenger domenet for nipsgjenstander og prototyper. I dag har prosessen nådd et punkt hvor man kan bygge hus, broer og designstoler med teknologien. Ved Venice Architecture Biennale avslørte kunstneren Bruno Juričić en pergola som er 3D-printet til den kroatiske paviljongen.

Publisert av: 

Skytjeneste skal sette fart i forretningene

PostNord i Sverige lanserer en skybasert 3d-portal hvor kundene kan forvandle sin ide til 3d-prints som deretter distribueres av PostNord. – Det er neste skritt for på en enkel måte gjøre 3d-markedet mer tilgjengelig, sier administrerende direktør Ylva Ekborn i PostNord Strålfors.

Publisert av: 

GE Additive gir bort 600 3d-printere

GE Additive har investert 10 millioner dollar for at de i de kommende fem årene skal forse skoler rundt om i verden med 3d-printere. Etter foretakets beregninger har 3d-teknikken hittil nådd ut til over 400 000 elever. I høst leveres 600 polymerbaserte 3d-printere ut til grunnskoler i hele verden.

Publisert av: 

IKEA med i prosjekt om individualisert gaming-utstyr

UNYQ, som fremstiller proteser og ortopediske løsninger, går sammen med IKEA for å utvikle en enestående prototype, hvis mål er å gjøre gaming-utstyr ergonomisk, individuelt tilpasset og samtidig designmessig i tråd med med hjemmets øvrige interiør.

Publisert av: 

EOS ansetter en Chief Digital Officer

EOS har opprettet en ny stilling, Chief Digital Officer og har ansatt Güngör Kara i stillingen. Han har bygget opp et team eksperter – Additive Minds

Publisert av: 

Snapmaker – 3D-printer, CNC og laser i samme maskin

3DNet har inngått avtale med produsenten Snapmaker om distribusjon av deres produkter i Norden. Deres første produkt, Snapmaker 3-in-1, er en 3D-printer, CNC-fres og lasergraverer i én og samme maskin, til godt under ti tusen kroner. Snapmaker samlet inn totalt over to millioner dollar, fra over 5 000 personer på Kickstarter våren 2017.

Publisert av: 

Hackrod og Siemens i partnerskap for å muliggjøre en helt ny måte å designe og produsere kjøretøy på

Hackrod, Inc. og Siemens PLM Software har inngått et partnerskap for å akselerere arbeidet med å nå deres felles visjon om demokratisering av designprosessen og produksjonen av kjøretøy. Tanken er at forbrukeren blir den som står for de kreative ideene.

Publisert av: