3d-teknikk moderniserer eiendomsformidling

VR-teknikken muliggjør en ny måte å selge boliger på, internasjonalt.

Eiendomsutvikleren Bricknova skal begynne å selge boliger i Marbella, Spania ved hjelp av VR-teknikk. Teknikken gjør at kundene kan oppleve hvordan utsikten ser ut fra terrassen selv om de befinner seg i et annet land, mener Orlando Villacrez, adm dir på Bricknova.

Orlando Villacrez, adm dir Bricknova.

Den svenske eiendomsutvikleren Bricknova har nylig kjøpt opp tomter i Spania som skal generere en beregnet omsetning på 13,5 millioner euro. Foretaket, som fra før av selger boliger i Stockholmsområdet, tar nå bruk av VR-teknikken for å tilpasse seg til den tekniske utviklingen samt gi kundene muligheten til å gå rundt i sitt potensielle nye hus før kjøp.

– Når man handler noe ut ifra tegning så har vi merket at veldig mange eiendomsutviklere satser på fine bilder, 2d-tegninger av objektene og i enkelte tilfeller også 3d-tegninger av fasader. Selv om vi er i en gammel og litt konservativ bransje, så trenger vi å tilpasse oss den teknologiske utviklingen og adoptere den inn i vår bransje, sier Orlando Villacrez, adm dir og utvikler hos Bricknova.

– Vi i Bricknova lager nå et prosjekt i Spania og senere også i Sverige der vi anvender oss av 3d-visualiseringer innendørs som gjør at man kan klikke seg rundt i et 360-graders navigeringsmiljø. Vår visjon er at kunden skal føle at denne befinner seg i det rommet den er i og går rundt og titter på et ferdig hjem. Videre er vår tanke å implementere et helhetskonsept rundt VR. Vi kan idag sende ut et par 3d-briller til en potensiell kunde uansett hvor denne bor geografisk. Via en applikasjon kan denne siden oppleve sitt hjem fullt ut for å se hvordan utsikten fra terrassen er eller hvordan det skulle se ut med en sofa i stua, sier Orlando Villacrez.

Publisert av: 

Del denne artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Stratasys introduserer metalløsning til små serier

På Formnext har Stratasys nettopp frigitt detaljer om deres nye metallprinterteknologi, Layered Powder Metallurgi (LPM), som er under utvikling og er beregnet til små produksjonsserier. Teknologien er utviklet for å gjøre fremstillingen av metalldeler hurtigere, enklere og mer kostnadseffektivt.

Publisert av: 

Color on Demand

Seks år har Colorfabb brukt på å utvikle sitt Color on Demand filament. Colorfabb er, som navnet antyder spesialister på fargede 3D-printmaterialer.

Publisert av: 

En million lasere

3d-printerleverandøren EOS premiereviste sin LaserProFusion-teknikk for polymerprinting på Formnext-messen. En teknikk som ifølge EOS er en utfordrer til formstøping for serieproduksjon.

Publisert av: 

Mitsubishi på vei inn i 3d-verden?

I flere internasjonale medier har man i det siste kunne lese at Mitsubishi er på vei med en ny 3d-metallprinter. Den er ennå ikke navngitt, og er muligvis kun på prototypestadiet. Men i løpet av de neste to, tre årene vil den kunne være en realitet.

Publisert av: 

Ikke gå glipp av dette under Formnext

Flere firmaer hinter om hva som vil kunne beskues på Formnext-messen i Frankfurt, 13-16. november. Vi lister noen få av aktørene som kommer til å stille på stand og gå ikke glipp av den flyvende mannen hos EOS!

Publisert av: 

Elmia setter fokus på kjøretøy

Bilindustrien tar til seg additiv tilvirkning på nye måter. –Kjøretøyfabrikanter har i den siste tiden begynt å jobbe med å endre hele bilens oppbygging, mener Dr Sascha Peters fra material- og teknikkforetaket Haute Innovation.

Publisert av: 

Legger inn neste gir for metallprinting

Additive Industries og 3rd Dimension Industrial 3D Printing inngår partnerskap. 3rd Dimension la nylig inn sin første bestilling hos Additive Industries på den mye omtalte metallprinteren MetalFAB1.

Publisert av: 

Munnstykker og briller skal da 3d-printes!

Det skrantet for økonomien til det danske brilledesignfirmaet Monoqool. Men da de gikk over fra å 3d-printe kun prototypene til også å 3d-printe sluttproduktene snudde det.

Publisert av: 

Ford anerkjent for integrering av 3d-print

Flere større bilprodusenter benytter 3d-print på et eller annet nivå. Ford er en av ​​disse. Nylig har Ford blitt anerkjent for deres arbeid med 3d-print. Det er Automotive Innovation Awards-konkurransen fra Automotive Division of Society of Plastics Engineers (SPE), som for første gang har additiv produksjon som en særskilt kategori. Ford vant alle de tre nye kategoriene.

Publisert av: 

3D printer fra Xerox i 2019?

Ifølge flere medier planlegger Xerox å gå inn på markedet for 3d-print. På et møte for investorer fortalte administrerende direktør John Visentin nylig at Xerox er i ferd med å utvikle en kjøreplan for sin deltakelse på 3d-printmarkedet.

Publisert av: 

3D Systems utvider satsing på dentalområdet

3D Systems går sammen med programvareutvikleren for dentale applikasjoner, Amann Girrbach, for å utvikle et velfungerende dentalt arbeidsflyt. For dentale laboratorier kommer det til å innebære en raskere og mer kostnadseffektiv produksjon, mener selskapene.

Publisert av: 

Nye bioblekk fra Cellink

Cellink, svensk bioprinterprodusent lanserer nye serier bioblekk. Til å begynne med slippes to nye serier samt et nytt tillegg til en eksisterende serie.

Publisert av: