Skytjeneste skal sette fart i forretningene

Den nye 3d-portalen skal fungere som et prosjektverktøy der du kan jobbe fra ide til 3d-produksjon on-demand. Foto: PostNord Strålfors

PostNord i Sverige lanserer en skybasert 3d-portal hvor kundene kan forvandle sin ide til 3d-prints som deretter distribueres av PostNord.

– Det er neste skritt for på en enkel måte gjøre 3d-markedet mer tilgjengelig, sier administrerende direktør Ylva Ekborn i PostNord Strålfors.

Det var tidligere i år PostNord valgte å begi seg inn på 3d-markedet gjennom å investere i 3d-printeren Stratasys J750 og utvikle appen 3D Creator sammen med Sony Mobile. Via appen har konsumenter kunnet designe egne 3d-modeller, og deretter få dem printet og distribuert av PostNord til seg. Nå lanserer PostNords datterselskap en 3d-portal for at kunden skal kunne produsere sine egne prints og bestille via PostNord.

– PostNord Strålfors etterstreber å være våre kunderst digitaliseringspartner, hvilket innebærer at vi må ligge i forkant og utnytte de mulighetene som den digitale utviklingen skaper. Etter at vi lanserte vår investering i 3d-printing i starten av året har vi fått positiv respons og det er tydelig at flere og flere firmaer utforsker mulighetene med 3d-løsninger i sine virksomheter, sier Ylva Ekborn.

Plattformen skal være tilgjengelig for firmakunder og B2B-markedet og er utviklet sammen med firmaet 3YOURMIND. På nettstedet kommer det også til å være tilgang til eksperter for rådgivning og for å lage CAD-tegninger.

– Vi er meget glade for at vi kan lansere vår 3d-portal. Det er neste skritt for på en enkel måte gjøre 3d-markedet mer tilgjengelig, sier Ylva Ekborn fra PostNord Strålfors.

Du kan lese mer om 3d-verktøyet på PostNords nettsted.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Utgir egne filamenter av rPLA

Etter et års produktutvikling, gir svenske Lostboyslab sammen med Reflow nå ut to filamentkolleksjoner av resirkulert PLA for 3D-utskrift med FDM. Samlingene består av totalt tolv forskjellige matte farger og målgruppen er profesjonelle brukere som designere, interiørarkitekter og arkitekter.

Publisert av: 

AM-dagen i Sverige

Merk av tirsdag 7. desember 2021 i kalenderen. Da er det tid for 3dp sin årlige heldagskonferanse, AM-dagen, som ble avlyst i fjor på grunn av pandemien. I år ser vi på fremtiden under temaet “AM 2030 – Additiv tilvirkning i fremtiden”.

Publisert av: