Armani tar skrittet inn i fremtiden

Armaniplakat

Det italienske motehuset Emporio Armani har brukt sin kreativitet på en helt ny måte i et av sine seneste reklamekonsepter. Sammen med det industrielle fotografistudioet Colorzenith, har de benyttet additiv tilvirkning for å legge til det lille ekstra.

Massivits nyeste storformatprinter, Massivit 1800 Pro.

Reklamekonseptet er for Armanis nye sportsko. Ved å legge til en 20-kilos 3d-printet sko til det store reklameskiltet ser det ut som om modellen tar et steg ned fra plakaten. Totalt måler skiltet hele 24 x 14 meter. For å printe et så stort tilbehør har Colorzenith benyttet seg av en storformats 3d-printer fra Massivit.

Teknikken som ligger bak er Massivits egen Gel Dispensing Printing. Med denna ekstruderes en spesiell gele som herdes med uv-lys. Foretaket er kjent for sine storformatsutskrifter som blant annet brukes til å lage butikkinteriør. For å få skoen til å se virkelig ut er den etterbehandlet og fargelagt.

Ifølge Colorzeniths administrerende direktør Aldo Neri gir tillegget på reklameplakaten et helt annet liv og skaper en dynamikk som fører til både engasjement og spenning.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Utgir egne filamenter av rPLA

Etter et års produktutvikling, gir svenske Lostboyslab sammen med Reflow nå ut to filamentkolleksjoner av resirkulert PLA for 3D-utskrift med FDM. Samlingene består av totalt tolv forskjellige matte farger og målgruppen er profesjonelle brukere som designere, interiørarkitekter og arkitekter.

Publisert av: 

AM-dagen i Sverige

Merk av tirsdag 7. desember 2021 i kalenderen. Da er det tid for 3dp sin årlige heldagskonferanse, AM-dagen, som ble avlyst i fjor på grunn av pandemien. I år ser vi på fremtiden under temaet “AM 2030 – Additiv tilvirkning i fremtiden”.

Publisert av: