Armani tar skrittet inn i fremtiden

Armaniplakat

Det italienske motehuset Emporio Armani har brukt sin kreativitet på en helt ny måte i et av sine seneste reklamekonsepter. Sammen med det industrielle fotografistudioet Colorzenith, har de benyttet additiv tilvirkning for å legge til det lille ekstra.

Massivits nyeste storformatprinter, Massivit 1800 Pro.

Reklamekonseptet er for Armanis nye sportsko. Ved å legge til en 20-kilos 3d-printet sko til det store reklameskiltet ser det ut som om modellen tar et steg ned fra plakaten. Totalt måler skiltet hele 24 x 14 meter. For å printe et så stort tilbehør har Colorzenith benyttet seg av en storformats 3d-printer fra Massivit.

Teknikken som ligger bak er Massivits egen Gel Dispensing Printing. Med denna ekstruderes en spesiell gele som herdes med uv-lys. Foretaket er kjent for sine storformatsutskrifter som blant annet brukes til å lage butikkinteriør. For å få skoen til å se virkelig ut er den etterbehandlet og fargelagt.

Ifølge Colorzeniths administrerende direktør Aldo Neri gir tillegget på reklameplakaten et helt annet liv og skaper en dynamikk som fører til både engasjement og spenning.

Publisert av: 

Del denne artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


3d-printer hjem for folk med lav inntekt

Denne sommeren er det et prosjekt som skal realiseres i Latin-Amerika, der man skal skape «verdens første 3d-printede samfunn» for å avhjelpe hjemløshet hos fattige.

Publisert av: 

Henkel kjøper amerikanske Molecule for å styrke materialsiden

Den tyske kjemigiganten Henkel har kjøpt opp det amerikanske selskapet Molecule Corp, som driver innen 3d-printing og industriell inkjet-printing. Dette er en indikasjon på at Henkel styrker sin portefølje med materialer for 3d-printing, og er et skritt i retning av foretakets mål om å bli det ledende selskapet i sektoren.

Publisert av: 

ABB og Rise har tro på roboter

ABB og Riso har et prosjekt sammen hvor robotarmer overtar 3d-printjobben. Det tar 20 minutter å programmere roboten og dette har fremtiden for seg, mener samrbeidspartnerne.

Publisert av: 

Grafen i fokus for nytt prosjekt

Markedet for metallpulver vokser med mer enn 20 prosent hvert år. Nå skal det svenske forskningsinstituttet Swerim sammen med Uppsala universitet og industripartneren Graphmatech, Sandvik Additive Manufacturing og Quintus Technologies, undersøke hvordan industrikomponenter kan gjøres sterkere ved å tillsette grafenpulver.

Publisert av: 

3d-printede kreasjoner inntok den røde løperen

Den amerikanske motedesigneren Zac Posen har i samarbeid med GE Additive og Protolabs designet en ny kleskolleksjon med 3d-printede elementer. På Met-gallaens røde løper den 6. mai ble det vist en rekke plagg og tilbehør for omverdenen.

Publisert av: 

Større satsing på 3d-printede organer i rommet

For å unngå at tyngdekraft ødelegger sensitive bioprintede deler har det vært foretatt en rekke eksperimenter med printing av organer og annet biomateriale ombord på den internasjonale romstasjonen ISS.

Publisert av: 

HP lanserer ny serie med industrielle 3D-printere

I dag er en stor dag for HPs 3d- og digitale produksjonssatsning. Sammen med Siemens lettet de på sløret til den nye HP Jet Fusion 5200-serien med 3d-print-løsninger. I tillegg viste de frem et nytt sertifisert TPU-materiale, ideell for elastiske deler. De introduserte også «HP Digital Manufacturing Network», et globalt nettverk for 3D-delleverandører.

Publisert av: 

Designguide for 3d-printing med metall

Hvis man ikke forstår de grunnleggende prinsippene som ligger bak 3d-printing i metall og teknologiens begrensninger kan det føre til ikke-fungerende deler og bortkastet tid og ressurser.

Publisert av: 

EOS feirer 30 år med 3d-print

EOS feirer 30 år innen den additive tilvirkningsbransjen. De har gått fra additiv tilvirkning av plast til også å levere metallsystemer og i dag har de over 1200 ansatte over hele verden. Men hvordan tenker de å takle den stadig større konkurransen på markedet i fremtiden?

Publisert av: