
Det italienske motehuset Emporio Armani har brukt sin kreativitet på en helt ny måte i et av sine seneste reklamekonsepter. Sammen med det industrielle fotografistudioet Colorzenith, har de benyttet additiv tilvirkning for å legge til det lille ekstra.

Reklamekonseptet er for Armanis nye sportsko. Ved å legge til en 20-kilos 3d-printet sko til det store reklameskiltet ser det ut som om modellen tar et steg ned fra plakaten. Totalt måler skiltet hele 24 x 14 meter. For å printe et så stort tilbehør har Colorzenith benyttet seg av en storformats 3d-printer fra Massivit.
Teknikken som ligger bak er Massivits egen Gel Dispensing Printing. Med denna ekstruderes en spesiell gele som herdes med uv-lys. Foretaket er kjent for sine storformatsutskrifter som blant annet brukes til å lage butikkinteriør. For å få skoen til å se virkelig ut er den etterbehandlet og fargelagt.
Ifølge Colorzeniths administrerende direktør Aldo Neri gir tillegget på reklameplakaten et helt annet liv og skaper en dynamikk som fører til både engasjement og spenning.