Armani tar skrittet inn i fremtiden

Tekst:Roger Stormo
PUBLISERT: 2 mai 2019
Armaniplakat

Det italienske motehuset Emporio Armani har brukt sin kreativitet på en helt ny måte i et av sine seneste reklamekonsepter. Sammen med det industrielle fotografistudioet Colorzenith, har de benyttet additiv tilvirkning for å legge til det lille ekstra.

Massivits nyeste storformatprinter, Massivit 1800 Pro.

Reklamekonseptet er for Armanis nye sportsko. Ved å legge til en 20-kilos 3d-printet sko til det store reklameskiltet ser det ut som om modellen tar et steg ned fra plakaten. Totalt måler skiltet hele 24 x 14 meter. For å printe et så stort tilbehør har Colorzenith benyttet seg av en storformats 3d-printer fra Massivit.

Teknikken som ligger bak er Massivits egen Gel Dispensing Printing. Med denna ekstruderes en spesiell gele som herdes med uv-lys. Foretaket er kjent for sine storformatsutskrifter som blant annet brukes til å lage butikkinteriør. For å få skoen til å se virkelig ut er den etterbehandlet og fargelagt.

Ifølge Colorzeniths administrerende direktør Aldo Neri gir tillegget på reklameplakaten et helt annet liv og skaper en dynamikk som fører til både engasjement og spenning.

Les mer

Massivit solgte femten 3D-printere i storformat på Drupa

Under Drupa-messen lansertes Massivit 3000, selskapets nyeste storskala 3D-printer i produktlinjen Gel Dispensing Printing, beregnet for høyhastighets produksjon av store deler, og de fikk 15 bestillinger på sine maskiner der og da.
Massivit 3000

3D-printer i lommeformat

Forskere ved MIT og University of Texas i Austin har utviklet en brikkebasert 3D-printer som er omtrent på størrelse med en mynt. Denne unike lille tingesten skal for eksempel kunne brukes til rask prototyping på farten.
mit_chip-printer-01-PRESS_1

Bransjens beste skal kåres på TCT Awards

5. juni avgjøres årets utgave av TCT Awards i Birmingham der 61 finalister konkurrerer i elleve kategorier.
Stratasys-F3300-Yoav-1024x683

Unilever sparer 90 prosent med 3D-printede former

3D-printing begynner å finne veien inn i emballasjeindustrien, spesielt for produksjon av støpeformer. Et aktuelt eksempel på dette er Unilever og Serioplast, som gjør store tids- og kostnadsbesparelser ved å bruke teknologien i produktutviklingen.
Formlabs-Unilever-1-1024x681

Siste nytt

Inspirert til nye farger av powertools

Inspirert av fargene på powertools fra merker som Ryobi, Dewalt, Makita og Milwaukee introduserer add:north nye farger i sitt sortiment for X-PLA tråder.
addnorth_xpla-matt

Massivit solgte femten 3D-printere i storformat på Drupa

Under Drupa-messen lansertes Massivit 3000, selskapets nyeste storskala 3D-printer i produktlinjen Gel Dispensing Printing, beregnet for høyhastighets produksjon av store deler, og de fikk 15 bestillinger på sine maskiner der og da.
Massivit 3000

3D-printer i lommeformat

Forskere ved MIT og University of Texas i Austin har utviklet en brikkebasert 3D-printer som er omtrent på størrelse med en mynt. Denne unike lille tingesten skal for eksempel kunne brukes til rask prototyping på farten.
mit_chip-printer-01-PRESS_1

Bransjens beste skal kåres på TCT Awards

5. juni avgjøres årets utgave av TCT Awards i Birmingham der 61 finalister konkurrerer i elleve kategorier.
Stratasys-F3300-Yoav-1024x683