Målet er å spre 3d-printing i Norden. Derfor inngår nå Postnord ytterligere et samarbeid, denne gangen med e-handelsfirmaet Cdon.
Det var i starten av 2018 at Postnord annonserte at de skulle begi seg inn på 3d-markedet. Etter dette lanserte de en 3d-portal for bestilling on-demand og i dag samarbeider de med foretak som Sony, Stratasys og GKN. Nå går de inn i et samarbeid med Cdon – for å øke tilgjengeligheten av 3d-print i Norden.
Via foretakets 3d-portal, som man nå også kommer til å kunne nå via Cdon, kan kunden lage og bestille produkter i en mengde sertifiserte plastmaterialer og metaller. Dette gjelder uansett om det gjelder fremstilling av en prototype eller for serieproduksjon på industriell skala.
– 3d-printing kommer til å forandre forutsetningene for hvordan mange industrisegmenter håndterer leverandørkjeden, fra tilvirkning til logistikk og lager. Vi vil gjøre 3d-printing mer tilgjengelig gjennom å tilby foretak muligheten til å benytte e-handel når de skal komme i gang med 3d-produksjon, sier Ylva Ekborn, administrerende direktør for Postnord Strålfors Group og fortsetter:
– Cdon, med sin sterke posisjon og erfaring som Nordens ledende markedsplass for e-handel gjør dem til en sterk samarbeidspartner i dette arbeidet.
– Vi jobber konstant med å forbedre kundeopplevelsen, og med 3d-printing kan våre kunder enkelt og raskt dekke sitt produksjonsbehov uten lange ventetider og dessuten mer holdbart. Vi ser at mange av våre kunder, utover produkter, også etterspør tjenester av ulike slag, sier David Olhed, kommunikasjonssjef hos Cdon.