25-åring tar steget inn i 3D-bransjen

Network Innovation feirer 25 år og stiger med dette dypere inn på 3d-markedet ved å legge Flashforge 3D-printere og filamenter til sitt utvalg.

Network Innovation, leverandør av produkter innen foto og grafisk produksjon, utvider sin portefølje og begynner å distribuere 3D-printere fra Flashforge i hele Norden.

Hanna Norberg, Brand manager for Flashforge hos Network Innovation.

– Vi har vært inne i 3d-verden tidligere, vi har siden det nå utvidet vår virksomhet med personale både i Norge og Danmark, vi har aldri vært så rustet som vi er nå for å ta på oss distributørrollen for Flashforge i hele Norden, sier Hanna Norberg, Brand manager for Flashforge hos Network Innovation og fortsetter:

– Det er en tid med mange gode leverandører, og en tid der markedet modnes og klinten skilles fra hveten, noe som gir 3D-bransjen muligheten til å vokse.

Både for prototyper og produksjon
Selskapet opplever også at det savnes en part i bransjen som er rendyrket distributør med en tydelig rolle i kanalen og en større etterspørsel blant forhandlere på markedet.

Med 3D-printerne vil Network Innovation nå både privatpersoner med 3D-printing som fritidsinteresse, kreative avdelinger og mindre foretak. Egentlig alt fra prototype-fremstilling til produksjon.

– Inngangsmodellene som vi har i sortimentet passer i skoleverden. Vi er meget erfarne innen 2d og er en av Nordens største distributører av storformat på Epson. For oss er det naturlig å utvide vårt sortiment mot 3d også.

Produsenter av filamenter
Selskapet ser mer 3D-teknikk i sin portefølje i fremtiden og har allerede valgt å ta inn en annen svensk produsent på materialsiden.

– Vi har også valgt å ta inn en spennende svensk produsent, Add:north, som produserer filamenter. De satser knallhardt på materialutvikling og på å produsere nye spennende materialer. Vi har også kickstarter-prosjektet FLUX som er en billigere inngangsmodell av 3D-printere for kreative.

Selskapet feirer 25 år i bransjen med egne bobler.

Feirer 25 år
I år feirer selskapet 25 år, og i tillegg til å utvide 3D-porteføljen kommer de også til å feire med å gi kontorene en ansiktsløftning.

–I forbindelse med det setter vi dessuten opp en liten demo-park der vi kan teste og vise våre printere for de forhandlerne som er nysgjerrige. Vi har også utviklet vårt eget musserende vin fra Tokaj, avslutter Hanna Norberg.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *