25-åring tar steget inn i 3D-bransjen

Network Innovation feirer 25 år og stiger med dette dypere inn på 3d-markedet ved å legge Flashforge 3D-printere og filamenter til sitt utvalg.

Network Innovation, leverandør av produkter innen foto og grafisk produksjon, utvider sin portefølje og begynner å distribuere 3D-printere fra Flashforge i hele Norden.

Hanna Norberg, Brand manager for Flashforge hos Network Innovation.

– Vi har vært inne i 3d-verden tidligere, vi har siden det nå utvidet vår virksomhet med personale både i Norge og Danmark, vi har aldri vært så rustet som vi er nå for å ta på oss distributørrollen for Flashforge i hele Norden, sier Hanna Norberg, Brand manager for Flashforge hos Network Innovation og fortsetter:

– Det er en tid med mange gode leverandører, og en tid der markedet modnes og klinten skilles fra hveten, noe som gir 3D-bransjen muligheten til å vokse.

Både for prototyper og produksjon
Selskapet opplever også at det savnes en part i bransjen som er rendyrket distributør med en tydelig rolle i kanalen og en større etterspørsel blant forhandlere på markedet.

Med 3D-printerne vil Network Innovation nå både privatpersoner med 3D-printing som fritidsinteresse, kreative avdelinger og mindre foretak. Egentlig alt fra prototype-fremstilling til produksjon.

– Inngangsmodellene som vi har i sortimentet passer i skoleverden. Vi er meget erfarne innen 2d og er en av Nordens største distributører av storformat på Epson. For oss er det naturlig å utvide vårt sortiment mot 3d også.

Produsenter av filamenter
Selskapet ser mer 3D-teknikk i sin portefølje i fremtiden og har allerede valgt å ta inn en annen svensk produsent på materialsiden.

– Vi har også valgt å ta inn en spennende svensk produsent, Add:north, som produserer filamenter. De satser knallhardt på materialutvikling og på å produsere nye spennende materialer. Vi har også kickstarter-prosjektet FLUX som er en billigere inngangsmodell av 3D-printere for kreative.

Selskapet feirer 25 år i bransjen med egne bobler.

Feirer 25 år
I år feirer selskapet 25 år, og i tillegg til å utvide 3D-porteføljen kommer de også til å feire med å gi kontorene en ansiktsløftning.

–I forbindelse med det setter vi dessuten opp en liten demo-park der vi kan teste og vise våre printere for de forhandlerne som er nysgjerrige. Vi har også utviklet vårt eget musserende vin fra Tokaj, avslutter Hanna Norberg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Kronikk: Fire måter 3D-printing radikalt vil endre fremtiden etter Covid-19

Administrerende direktør i HP Norge, Verner Hølleland, kommer her en kronikk om fremtiden til 3D-printing etter koronaviruspandemien. Verner Hølleland peker blant annet på at revolusjonen i bruken av 3D-printing gjennom krisen vil føre til en forandring i forsyningskjedene, at stadig flere mindre aktører vil kunne få produkter raskt på markedet og at nye partnerskap vil dannes.

Publisert av: 

Printet vev direkte i pasienten

Et amerikansk forskerteam har utviklet en teknikk for 3D-printing av vev direkte inn i pasienten. I følge forskerne skal denne teknologien kunne redusere infeksjoner i forbindelse med kirurgi.

Publisert av: 

Programvare oppgraderes til 2.0

Økt produktivitet for blant annet konstruktører, sykehus, ortopeder og produksjonsteknikere. Det skal Wematters nye programvare for deres 3D-printer “Gravity” bidra til.

Publisert av: 

EOS: Tre ting vi lærte av koronakrisen

Den rådende korona-pandemien har rystet samfunnet vårt, men situasjonen gir oss også innsikt i hvordan teknologi og samarbeid kan utgjøre en forskjell, sier Markus Glasser ved EOS som listet opp tre viktige leksjoner om 3D-printing i forbindelse med koronakrisen.

Publisert av: 

Cellink inngår partnerskap med Lonza

Den svenske bioprinterprodusenten Cellink har inngått partnerskap med det opprinnelig sveitsiske helseforetaket Lonza for å drive frem utviklingen av bioprinting av cellekulturer.

Publisert av: 

HP introduserer polypropenmateriale

HP introduserer polypropenmateriale for å utvide 3D-print-markedet og aktivere nye applikasjoner. Momentumet til 3D-print fortsetter med introduksjonen av PP-materiale og nye partnerskap.

Publisert av: