3D-printet eksosrør for Bugatti

Den modifiserte Chiron-modellen til Bugatti. Foto via Bugatti

Ved å benytte seg av designfriheten som ligger i 3D-printing, har eksosanlegget optimalisert aerodynamikk, hvilket gjør veigrepet bedre i tillegg til bedre styreevne av bilen når man kjører fort.

Bugattis rekordsettende Chiron-baserte spesialmodell, som var den første bilen som brøt grensen på 300 miles i timen, er utstyrt med 3D-printede eksosrør, fremstilt av additiv tilvirknings-konsulenten APWORKS. Eksosrørene er 3D printet fra titan og utgjør en del av den modifiserte lengre bakparten. Denne er utviklet for å skyve eksosen lenger vekk fra bilens bakre del i den hensikt å redusere turbulens og forbedre styreevnen i høye hastigheter.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Utgir egne filamenter av rPLA

Etter et års produktutvikling, gir svenske Lostboyslab sammen med Reflow nå ut to filamentkolleksjoner av resirkulert PLA for 3D-utskrift med FDM. Samlingene består av totalt tolv forskjellige matte farger og målgruppen er profesjonelle brukere som designere, interiørarkitekter og arkitekter.

Publisert av: 

AM-dagen i Sverige

Merk av tirsdag 7. desember 2021 i kalenderen. Da er det tid for 3dp sin årlige heldagskonferanse, AM-dagen, som ble avlyst i fjor på grunn av pandemien. I år ser vi på fremtiden under temaet “AM 2030 – Additiv tilvirkning i fremtiden”.

Publisert av: