3D-printet eksosrør for Bugatti

Den modifiserte Chiron-modellen til Bugatti. Foto via Bugatti

Ved å benytte seg av designfriheten som ligger i 3D-printing, har eksosanlegget optimalisert aerodynamikk, hvilket gjør veigrepet bedre i tillegg til bedre styreevne av bilen når man kjører fort.

Bugattis rekordsettende Chiron-baserte spesialmodell, som var den første bilen som brøt grensen på 300 miles i timen, er utstyrt med 3D-printede eksosrør, fremstilt av additiv tilvirknings-konsulenten APWORKS. Eksosrørene er 3D printet fra titan og utgjør en del av den modifiserte lengre bakparten. Denne er utviklet for å skyve eksosen lenger vekk fra bilens bakre del i den hensikt å redusere turbulens og forbedre styreevnen i høye hastigheter.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Mye nytt fra Stratasys

Stratasys har kunngjort at selskapet har utvidet sin F123 Serie™ av 3D-printere med introduksjonen av F190™CR og F370®CR 3D-printere, pluss nye FDM® Nylon-CF10-materiale forsterket med karbonfiber. De nye printerne tilbyr materialer med høy stivhet og styrke i en herdet maskin klar for utskrift av komposittmaterialer. Andre nyheter er programvare og seksten nye materialer.

Publisert av: 

3D-printing for Ukraina

Det tsjekkiske teknologiselskapet ICE annonserte nylig at de vil hjelpe den ukrainske hæren ved å tilby 3D-printere som printer sement. Formålet med disse er å printe betongbarrierer for å beskytte det ukrainske folket mot angrep fra russiske angripere.

Publisert av: