
Mike Moceri har summert opp fem ting de som 3D-printer objekter for kunder gjør feil i sin forretningsdrift. I løpet av de siste årene har han snakket med hundrevis av bedriftseiere innenfor additiv tilvirkning om hvordan de driver virksomheten. Ved å gjøre dette har han lagt merke til fem viktige feil som hver 3D-printvirksomhet gjør i løpet av de første årene av driften:
- Underpriser sine tjenester
- Unnlater av å samle inn all relevant informasjon før de forbereder et tilbud
- Ikke tilbyr en klientportal for sine kunder
- Henter ikke inn viktige beregninger (eller henter inn med unnlater å bruke disse dataene)
- Driver mest med administrative oppgaver, i stedet for å produsere
Moceri har lang erfaring innen produksjon, design og programvare. I 2013 var han med og grunnla verdens første detaljhandelsbyrå for 3D-printing i Chicago. I 2014 grunnla han Manulith, et 3D-print- og produktdesignbyrå, der hans klientell inkluderte Fortune 500-selskaper innen fly-, bil- og medisinindustrien. Mike er også en mentor ved Stanley + Techstars Additive Manufacturing Accelerator, mentor ved WeWork Labs i NYC, og tidligere mentor ved TechTown Detroit.

Han har tidligere vært omtalt på MSN, Make Magazine, NBC og Encyclopedia Britannica. D-Business Magazine kalte ham «3D printingens ansikt.» Mike er for tiden grunnlegger og administrerende direktør for MakerOS, en alt-i-ett-samarbeidsplattform for additiv produksjonstjenester for effektivt å jobbe med kunder gjennom hele prosjektets livssyklus.
Kilde: 3DprintingIndustry.com