Under Drupa-messen lansertes Massivit 3000, selskapets nyeste storskala 3D-printer i produktlinjen Gel Dispensing Printing, beregnet for høyhastighets produksjon av store deler, og de fikk 15 bestillinger på sine maskiner der og da.
Massivit signerte 15 nye kjøpsordrer for salg av Massivit 3000-printere til en verdi av 3 millioner dollar. Selskapets printere vil bli levert innen utgangen av 2024. Alle nye bestillinger ble mottatt under Drupa.
Massivit 3000 bringer til markedet en rimeligere 3D-utskriftsløsning for selskaper i reklame- og markedsføringsindustrien som ønsker å utnytte høyhastighets produksjonsmuligheter i store formater uten å belaste økonomien. Den nye 3D-printeren muliggjør ultrahøyhastighets produksjon av unike 3D-vindusutstillinger, dimensjonale reklametavler, tilpassede kanalbokstaver, 2D/3D kombinerte displays for kjøp og salg, interaktive begivenheter, temaparklandskap og former for termoforming, heter det i Massivits beskrivelse.
Det unike utskriftsvolumet på ~1,2 x 1,5 x 1,8 meter gir operatører mulighet til å produsere gigantiske objekter i én enkelt utskrift, og dermed redusere produksjonstiden betydelig.
I tillegg til det brede spekteret av kreative applikasjoner, er Massivit 3000 bygget på den samme pålitelige Gel Dispensing Printing-teknologien (GDP) som har blitt tatt i bruk i 40 land til dags dato, og gir eksepsjonell verdi og ytelse. Den er også designet med brukervennlighet i tankene, og tilbyr et intuitivt grensesnitt, heter det videre.
Massivit 3000 gjør det mulig for selskaper i reklame- og markedsføringsindustrien å printe ut store objekter ultraraskt og relativt rimelig i forhold til andre løsninger. Disse objektene kan brukes som blikkfang i ved å settes ut i butikker, butikkvinduer og andre sammenhenger.
Den nye 3D-printeren ble lansert på Massivits Drupa-stand sammen med selskapets 10000-G-system – den mest avanserte av deres industrielle 3D-printere. I januar meldte selskapet at Disney Imagineering hadde gått til anskaffelse av en Massivit 10000-G for å printe objekter og deler til sine fornøyelsesparker.
– Det var en glede å komme tilbake til Drupa-messen etter arrangementets 8-årige pause, sa Erez Zimmerman, administrerende direktør i Massivit.
– Messen gjorde det mulig for selskapet å nå en mangfoldig kundebase fra trykkeri-, reklame- og global markedsføringsindustri. Drupa var en utmerket plattform for lanseringen av Massivit 3000. På messen opplevde vi stor interesse da vi viste frem objekter og applikasjoner som kan skrives ut på Massivit 10000 og Massivit 3000.
– Takket være lanseringen av Massivit 3000, rettet vi oss mot et nytt publikum og signerte 15 nye avtaler under messen, avslutter Zimerman.