Louis Vuitton, kjent som leverandør av luksuriøse vesker, sko, klokker, osv, er den første i verden som har 3d-skrevet en hel pop-up butikk, som vil stå i Westfield Sydney Shopping Centre i desember. Prosjektet ble gjennomført i løpet av to uker, og var mulig fordi to servicebyråer, begge med en Massivit 1800 skriver, gikk sammen for å løse oppgaven sammen med et team fra Massivit i Israel.
– Flere leverandører av butikkmarkedsføringsmateriell hadde allerede sagt at oppgaven ikke kunne løses med den korte tidsrammen og konvensjonelle prosesser, sier Robert Grosso, direktør for Ømus, et servicebyrå i prosjektet. – Men vårt team hadde brutt oppgaven ned i håndterbare deler og gjorde en flott struktur og en design som kan skrives ut i Massivit skrivere og monteres etterpå. Vi kunne se at vi kunne levere nøyaktig hva Louis Vuittons designere ønsket – og med et slikt varemerke skulle den være meget iøyenfallende!
Det kuppelformede strukturen ble trykt i 3D med Massivit Dimengel materiale, og ble puslet sammen og pakket inn i Avery Supreme Silver wrapping folie. Det tok tre dager å samle den sammen. Louis Vuitton-logoen ble lagd i cut-out vinyl bokstaver satt på, og selve gulvet, med en elefantgrafikk ble trykket direkte på en TexWalk vinyl. Hele stasen veier ca 900 kg.
– Ingen andre trodde var mulig, sier Robert Gross. – Men for meg var dette en øvelse som helt klart viser at med overdimensjonert 3D-utskrift kan vi tolke og levere ting som ikke er mulig med andre produksjonsmetoder.