Massivit og Armani med 3d-printet beltespenne i storformat


Massivit og Armani satser stort på reklame med 3d-printede elementer. Nå har de utviklet en beltespenne med det lille ekstra.

Det er ikke første gang klesgiganten Emporio Armani bruker 3d-print i stort format for å fange folks oppmerksomhet. Som vi har skrevet om før, har de blant annet laget en 3d-printet sko til reklameskilt. Denne gangen har de sammen med Massivit produsert en enorm beltespenne i form av en ørn.

Totalt tok det 29 timer å skrive ut ørnen på 2,1 x 1,2 meter i Massivits 3d-printer. Deretter ble den malt med en metallisk sølvfarge og dekorert med glitterstein. En annen versjon ble skrevet ut på 15 timer, denne målte imidlertid litt mindre, 1,8 x 1,3 meter.

I følge Massivit får den iøynefallende detaljene på den store reklameplakaten folk til å stoppe opp og beundre den litt ekstra enn de ellers kunne ha gjort.

Publisert av: 

Del denne artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


3ntr avduker Spectral 30 på Formnext

3ntr er en dynamisk tilstedeværelse på Formnext i år i Frankfurt, Tyskland (fra 19. til 22. november), og introduserer der den nye Spectral 30 3D-printeren med 4 dyser og som tåler opptil 500° C, produsert via Clean Sky-prosjektet

Publisert av: 

Shining 3D lanserer nytt metallsystem på Formnext 2019

I dag åpnet Formnext 2019 i Frankfurt am Main, den internasjonale messen for både additiv og subtraktiv produksjon. Messen varer fra i dag, tirsdag 19. til og med fredag 22. november. Mange aktører i bransjen kommer hit for å presentere sine nyheter. 

Publisert av: 

Formlabs kjøper sin materialleverandør

Formlabs har kunngjort at de har tenkt å anskaffe den primære materialleverandøren for sitt sortiment med proprietære harpiksmaterialer, Spectra Group Photopolymers, et selskap som har produsert kjemikalier siden 1990.

Publisert av: 

Adidas slutter med Speedfactory

Adidas slutter med sine Speedfactories. Ja, selve utstillingsvinduet for 3D-printede individuelle sko-tilpasninger har fått seg et skudd for baugen.

Publisert av: 

3D-printing vokser innen oljeindustrien

En bransje som tidlig begynte å bruke additiv tilvirkning er olje- og gassindustrien. I en rapport fra konsulentfirmaet Global Data forventes industrien å omsette for 60 milliarder kroner i 2030. I følge rapporten er utviklingen av 3D-printing i metall en nøkkel til bransjens suksess.

Publisert av: 

Brusflasker blir til flyverktøy

Hvert år kastes det flere tonn plastflasker på Schiphol lufthavn i Nederland. Nå har flyselskapet KLM Royal Dutch Airlines begynt å resirkulere PET-flaskene til 3d-printverktøy som kan brukes i reparasjon og vedlikehold av fly.

Publisert av: 

De lanserer fiberprinter

Desktop Metal lanserer en 3D-printer for fiberkomposittprint. Denne gangen handler det om Fiber desktop-modellen, der selskapet har integrert en mikro-AFP-teknologi med lag-for-lag-teknologien FFF.

Publisert av: 

Nye retningslinjer kan få flere til å printe i metall

Etterbearbeidelse av additivt produserte metallkomponenter ved hjelp av subtraktive teknikker er etterspurt av industrien. Nå skal et nytt svensk prosjekt sette fokus på dette og utarbeide retningslinjer og verktøyanbefalinger som forhåpentligvis vil sette fart på utviklingen og føre til bedre industriell utnyttelse av 3D-printing.

Publisert av: 

Vil Xerox kjøpe HP?

Wall Street Journal har rapportert at det globale selskapet Xerox Holdings Corp. vurderer anskaffelsen av sin forretningspartner og rival HP Inc. Beskrevet av avisen som et grep som vil “forene to falmende teknologistjerner”, er angivelig at Xerox vurderer å gi et kontant-og-aksjetilbud på HP tilsvarende en markedsverdi på rundt 27 milliarder dollar.

Publisert av: 

Kinesiske forskere utvikler akvarisk 3D-Bioprintmetode for regenerativ medisin

Forskere fra medisinsk fakultet ved universitetet i Shenzhen, Kina, har utviklet en ny bioprintingmetode for å lage mikrostrukturer i 3D-arkitekturer under vann. Freeform Reconfigurable Embedded All-Liquid (FREAL) heter den nye metoden.

Publisert av: