HP har hatt et samarbeid med prisutdelingen «GLAMOUR – Women of the Year Awards». Dette er en av de mest eksklusive kjendisarrangementene i London, og ble avholdt 8. november i år etter et opphold på fire år.
Arrangementet har i år satt søkelys på bærekraft og innovasjon, noe HP har bidratt til gjennom sin 3D-printteknologi. Selskapet bidro med 3D-printing av vinnertrofeene for de forskjellige kategoriene under arrangementet. Ved å bruke HP Multi Jet Fusion 5200-skrivere, ble de 15 prisene trykket i PA11, et 100 prosent biobasert polymer avledet fra oljen fra ricinusbønner. Dette skal være blant de mest bærekraftige 3D-utskriftsmaterialene som finnes i dag, grunnet at disse bønnene trenger lite vanning og har høy motstand mot tørke og skadedyr.
Etter hvert som teknologien utvikler seg, har 3D-utskrift vist seg å være en av de mest bærekraftige produksjonsformene. Dette har vært viktig for magasinet Glamour siden den første miljøutgaven ble utgitt i november i fjor, og da det søker å fremme bærekraftig mote og skjønnhet, og fremheve tegnene på grønnvasking i bransjen.
Å samarbeide med en bærekraftig 3D-printleverandør var derfor et viktig element i ikke bare relanseringen av Women of the Year Awards, men magasinet som helhet. HP er et aktivt medlem av Additive Manufacturing Green Trade Association og deler de samme verdiene og fremskynder bærekraftig produksjonspraksis både i sin egen organisasjon så vel som på tvers av hele økosystemet av partnere, og skaper den perfekte muligheten for samarbeid, heter det i en pressemelding fra HP.
–Jeg er så glad for at Glamour har valgt å samarbeide med HP for relanseringen av Women of the Year Awards, sier Clara Remacha, Strategic Accounts & Applications Development Manager, HP Personalization & 3D Printing.
Remacha ledet Glamour Awards-prosjektet fra design til produksjon og etterbehandling.
–Etter hvert som 3D-utskrift skrider frem, er det strålende å se innflytelsesrike organisasjoner som Glamour anerkjenne teknologiens mange fordeler fra fleksibel design til hypertilpasning til bærekraft og mer, sier hun.
–HP deler en sterk forpliktelse til bærekraftig påvirkning, og tar hastetiltak for å bekjempe klimaendringer, beskytte menneskerettigheter og akselerere digital rettferdighet. Jeg håper dette svært synlige partnerskapet oppmuntrer innovative, fremtidsrettede merker innen mote, skjønnhet og mer til å utforske flere muligheter for å integrere 3D-utskrift i deres forretningspraksis, avslutter Remacha.